Als Site engineer zorgt Christof ervoor dat de werf vlot verloopt. Daarnaast coördineert hij de integratie van de historische Kipdorpbrug met de nieuwe autotunnels. Dit verloopt in zes stappen:
- In de eerste fase graven we de Kipdorpbrug uit tot een diepte van 3 meter. Om de kans op scheuren tijdens de afbraakwerken te voorkomen, verstevigen we de brug met een horizontaal glasvezelnet en grout.
- Daarna maken we verticale boringen in de brugpijlers. Die vullen we met stalen profielen en grout. Hierdoor verdiepen en verstevigen we de fundering van de brugpijlers. Door middel van betonplaatjes op het brugdek beschermen we het metselwerk en voorkomen we dat de brug naar beneden schiet bij de afbraakwerken.
- We graven verder tot een diepte van 7,5 meter. Hierdoor komt de originele brug volledig bloot te liggen.
- De originele brugpijlers worden deels verwijderd waardoor de brug ‘zweeft’ op de stalen profielen uit stap 2.
- Nu zijn we klaar om aan de effectieve autotunnels te beginnen. Eerst maken we de tunnelwanden, vervolgens de dakplaat en als laatste de vloerplaat.
- Tussen de brug en de dakplaat injecteren we onder druk een laag grout. Hierdoor wordt de druk van de eigen pijlers overgedragen op de dakplaat van de nieuwe tunnel. Nadien verwijderen we de verticale stalen profielen binnen de tunnel. Daarna plaatsen we de trambrug.